Reklama
Cennik najmu powierzchni reklamowej (cena netto w zł za 1 miesiąc)
AUTOBUSY | |
FULLBACK ( tył autobusu : szyba i powierzchnia lakierowana) | 1000,00 |
JEDNA BURTA AUTOBUSU KRÓTKIEGO (powierzchnia lakierowana) | 700,00 |
JEDNA BURTA AUTOBUSU DŁUGIEGO (powierzchnia lakierowana) | 1000,00 |
TRAMWAJ 805 Na – 1 WAGON | |
JEDNA BURTA (powierzchnia lakierowana) | 800,00 |
POWIERZCHNIA NA OBIEKTACH | |
1M2 | 70,00 |
- Umowy najmu powierzchni reklamowej, zawierane są na okresy stanowiące krotność jednego miesiąca.
- Płatności wnoszone są jednorazowo, w pełnej wysokości.
- W przypadku zawarcia umowy na czas dłuższy niż 5 miesięcy, cena za cały okres najmu zostaje obniżona o 10 %.
- W przypadku zawarcia umowy na najem powierzchni na wspólny okres, z wykorzystaniem powyżej 10 produktów (dopuszcza się łączenie różnych form powierzchni na jednym pojeździe), cena najmu w ramach tej umowy zostaje obniżona o 10%.
- Maksymalny rabat naliczany w ramach jednej umowy wynosi 15%.
- Umowy zawierane są oddzielnie na najem powierzchni na autobusach, tramwajach i obiektach.
Do cen netto dolicza się kwotę obowiązującego podatku od towarów i usług (VAT).
Zasady realizacji usług reklamowych.
Zakres oferty
MZK Sp. z o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, zwana dalej MZK, świadczy usługi najmu powierzchni pod reklamę umożliwiając następujące formy i zasady ekspozycji reklamy na niżej wymienionych nośnikach:1. Zewnętrzne powierzchnie taboru liniowego.
- 1) Tabor autobusowy:
- reklama na taborze autobusowym może być umieszczona po pięcioletnim okresie eksploatacji licząc od daty zakupu fabrycznie nowego taboru.
- reklama na autobusach może być umieszczona na bocznych powierzchniach lakierowanych oraz w formie fullback tj. na tylnej powierzchni lakierowanej oraz szybie.
- reklama nie może być zamieszczona na:
- powierzchni ściany przedniej kończącej się z prawej strony na początku przednich drzwi i z lewej strony na tej samej wysokości,
- powierzchni drzwi,
- przednich i bocznych szybach pojazdu.
- reklama nie może zakrywać ekranów z nr linii i kierunkowych, tablicy rejestracyjnej, elementów wyposażenia pojazdu np. lamp zespolonych, obrysowych, przycisków otwierania drzwi oraz znaków informacyjnych w formie piktogramów zamieszczonych na poszyciu pojazdów. Na elementach ruchomych (pokrywy, klapy) folia musi być rozcięta.
- 2) Tabor tramwajowy:
- reklama na taborze tramwajowym może być umieszczona po pięcioletnim okresie eksploatacji licząc od daty zakupu fabrycznie nowego taboru lub wykonania remontu kapitalnego wagonu.
- reklama całopojazdowa może być umieszczona na powierzchniach bocznych (burty).
- reklama nie może zakrywać znaków informacyjnych w formie piktogramów zamieszczonych na poszyciu pojazdów oraz przycisków otwierania drzwi.
Kontakt w sprawie zewnętrznych powierzchni taboru liniowego:
Sekcja Administracyjno-Kancelaryjna
tel.: (52) 324 94 24 email: reklama@mzk.bydgoszcz.pl
2. Wewnętrzne powierzchnie taboru liniowego.
Reklamy mogą być zamieszczane wewnątrz pojazd ów w formie plakatów, uchwytów na ulotki reklamowe.W sprawie ekspozycji plakatów prosimy o kontakt:
AUTOBOX ADVERTISING Sp. z o.o.
3. Reklamy na nieruchomościach MZK.
Przy realizacji reklamy na nieruchomościach MZK należy wymagać od najemcy spełnienia wymogów ustawy Prawo budowlane. Reklamy mogą być umieszczane na budynkach i ogrodzeniach.
Warunki wstępne umowy
- Zawarcie umowy o świadczenie usług reklamowych musi być poprzedzone przedłożeniem aktualnego odpisu z krajowego rejestru sądowego lub wydruku z centralnej ewidencji informacji o działalności gospodarczej.
- MZK wskazuje Najemcy do wyboru typy tramwaju lub autobusu pod ekspozycję reklamy, jednak bez możliwości wyboru konkretnej linii komunikacyjnej, na której pojazd będzie eksploatowany.
- Wszelkie koszty związane z przygotowaniem projektu, wykonaniem reklamy i montażem ponosi Najemca.
- Najemca zobowiązany jest przy wykonaniu reklamy zastosować materiały dobrej jakości niepowodujące uszkodzeń powłok lakierniczych.
Treść i zmiany treści reklamy
- Najemca ponosi odpowiedzialność wobec osób trzecich za ewentualne wyrządzone im szkody związane z faktem umieszczenia reklamy, w szczególności wynikające z ich treści lub stanu technicznego.
- Reklama nie może naruszać obowiązujących przepisów w RP, a w szczególności stanowić naruszenia dóbr osobistych, czynu nieuczciwej konkurencji, a także ze względu na treść lub formę godzić w dobre obyczaje.
- MZK zastrzega sobie prawo do usunięcia reklamy w przypadkach określonych w ust 2, bez prawa Najemcy do jakichkolwiek roszczeń z tego tytułu.
- Przed podpisaniem umowy projekt reklamy zatwierdza Sekcja Administracyjno-Kancelaryjna MZK, a w przypadku umów zawieranych na czas dłuższy niż jeden miesiąc projekt reklamy musi być zatwierdzony przez Plastyka Miejskiego. Z wnioskiem o zatwierdzenie projektu reklamy do Plastyka Miejskiego występuje Najemca.
- W trakcie trwania umowy, Najemca może za zgodą MZK dokonać zmiany treści reklamy.
- Zmiany treści reklamy dokonuje się po zatwierdzeniu przez Sekcję Administracyjno-Kancelaryjną MZK oraz Plastyka Miejskiego nowego projektu.
- Zmiana treści reklamy oznacza jej ponowne wykonanie zgodnie z warunkami umowy.